avatar Ten blog rowerowy prowadzi waszkawaszka z miasteczka Białobrzegi, pow. białobrzeski. Mam przejechane 1227.71 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 12.76 km/h. Więcej o mnie.

Polecam też moją stronę:
www.wedrowki.radom.pl

Wykres roczny blog rowerowy waszkawaszka.bikestats.pl

Biegam i jeżdżę w Drużynie Szpiku :)

Moje albumy zdjęć:

stat4u
  • Sprzęt Genesis Solution 2.0

Białobrzegi - Rezerwat Modrzewina

Sobota, 30 sierpnia 2014 · dodano: 31.08.2014 | Komentarze 1

Białobrzegi - Falęcice - Falęcka Wola - Helenów - Piekarty - Goszczyn - Sielec - Takiele - Dylew - Wodziczna - Marysin - Głowczyn Towarzystwo - Popowice - Dańków - Oleśnik - Błędów - Trzylatków Mały - Trzylatków Parcela - Lipie - Rożce - Rezerwat Modrzewina - Mała Wieś - Belsk Duży - Grotów - Lewiczyn - Kusy - Gniejewice - Warpęsy - Gniejewice - Wierzchowina - Zbrosza Duża - Daltrozów - Olkowice - Pnie - Promna - Falęcice - Białobrzegi

Dane pogodowe: temperatura 19°C, wiatr ZdPdZd (7.2km/h), wilgotność 74%, ciśnienie 1016hPa

Ostatnią sobotę wakacji postanowiłem spędzić na rowerze wybierając się w tereny położone na północ od naszego miasta. Tereny te będące popularnie nazywane ziemią grójecką są w większości pokryte niezliczoną ilością sadów. Okazuje się jednak, że pośród bogato owocujących drzew okolice te kryją warte do obejrzenia miejsca będące świadkami historii nie tylko sakralnej ale i świeckiej. Mam na myśli liczne dwory i pałacyki w różnym stanie zachowania. Już na początku mojej opowieści muszę zaznaczyć, że wszystkie osiem dworów, które tego dnia obejrzałem należały do własności prywatnej i przy prawie każdej bramie widniała tabliczka z napisem teren prywatny. Taka sytuacja znacząco utrudnia podziwianie architektury tych miejsc i musiałem często zadowolić się oglądaniem miejsca z daleka. W niektórych przypadkach skończyło się tylko na obejrzeniu drzew w parku podworskim z za ogrodzenia.

Wyjechałem z domu parę chwil po godzinie dziesiątej. Pomimo porannych opadów deszczu, dzień zapowiadał się znakomicie. Był to jeden z takich dni w roku, kiedy jazda na rowerze sprawia niezwykłą frajdę. Nie było dużych upałów, ale też nie było zimno. Wiatr tylko nieznacznie dawał o sobie znać i słońce w drugiej części dnia coraz częściej wychodziło z za chmur. Z taką perspektywą śmiało mogłem podążać przed siebie ma spotkanie niezwykłych miejsc i upragnionej rowerowej przygody :)

Pierwszą miejscowością w której się zatrzymałem na dłużej był Goszczyn, w którym zrobiłem fotografię kościoła i udałem się w dalszą jazdę. Po drodze stojąc na skrzyżowaniu z mapą jeden z kierowców zapytał się czy pomóc mi w wyborze trasy - bardzo miłe z jego strony to było i po uzyskaniu potwierdzenia w którą stronę jechać, dalej ruszyłem przed siebie. Po drodze już od chwili przekroczenia wcześniej rzeki Pilicy mijałem niezliczone ilości sadów z owocami. W sadach najczęściej można było zobaczyć jabłka, ale także zdarzały się sady z gruszkami, lub śliwkami. W malutkich miejscowościach o nazwach Sielec i Takiele obejrzałem dwa pierwsze dworki. Oba były jak już napisałem wcześniej w rękach prywatnych a żeby do nich trafić musiałem pytać się napotkanych po drodze ludzi o drogę. Dwór w Sielcu był niesamowity i uwieczniłem go na fotografii. Dwór w Takielach był o połowę mniejszy i przypominał bardziej duży domek jednorodzinny. Po krótkiej rozmowie z właścicielem odjechałem dalej bez zrobienia fotografii, ponieważ właściciel nie wyraził na to
zgody. Informacje o dworze w Sielcu Następnym ciekawym miejscem był dwór w Dylewie gdzie również obiekt znajduje się w rękach prywatnych i po zrobieniu krótkiej fotografii udałem się w dalszą drogę. Informacje o dworze w Dylewie Dotarłem do Wodzicznej, gdzie nie mogłem obejrzeć dworu z powodu zamkniętej nieruchomości. Informacje o dworze w Wodzicznej W kolejnej miejscowości Dańków, znajdował się następny dworek, który uwieczniłem na fotografii przez bramę wjazdową. Informacje o dworze w Dańkowie Z Dańkowa dotarłem do gminnej miejscowości Błędów, gdzie obejrzałem kościół i park podworski z ruinami oficyn. Więcej informacji o dworze w Błędowie

Z Błędowa przez Lipie dotarłem do Rezerwatu Modrzewina, który zrobił na mnie ogromne wrażenie. Informacje o rezerwacie Gęsty las i niedostępna droga na której co chwila znajdowało się przewrócone drzewo nadawało temu miejscu pewną rangę tajemniczości. Wokół słychać było śpiew ptaków a na ścieżce ślady zwierząt. Miejsce niezwykłe i szkoda, że pomimo spokojnej jazdy na rowerze musiałem je opuścić i dotrzeć już do kolejnej miejscowości jaką była Mała Wieś. informacje o dworze w Małej Wsi Tutaj obejrzałem kolejny dwór z za bramy i pojechałem w stronę Belska Dużego. Po uwiecznieniu kolejnego kościółka na trasie skierowałem się w stronę Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych w Lewiczynie, gdzie znajduje się niezwykły kościół z lat 1606-1608. Z tej miejscowości udałem się już w powrotną drogę podczas której odwiedziłem jeszcze jedno ciekawe miejsce w Warpęsach. informacje o dworze w Warpęsach Co prawda nie udało mi się pomimo rozmowy z właścicielem kolejnego dworka zobaczyć dokładnie obiektu, ale poznałem jego historię w wielkim skrócie.

Takim sposobem po drodze minąłem osiem dworków i każdy z nich znajdując się w rękach prywatnych nie oferował możliwości bliższego zapoznania się z nimi pomimo w niektórych przypadkach rozmów z właścicielami, którzy mimo wszystko nie chcą pokazywać swoich dóbr. Do domu wróciłem po godzinie dziewiętnastej.

Fotorelacja:

Droga przez sady w kierunku Goszczyna

Pomnik Św. Jana Pawła II w Goszczynie

Rzeczka Dylówka w Sielcu

Kaplica w Dylewie

Dworek w Dylewie

"Po drugiej stronie tafli lustra" w drodze do Wodzicznej

Przez jabłkowe sady na ziemi grójeckiej

Młyn na rzeczce Mogielance w okolicach Główczyna Towarzystwo

na skraju ścieżki przyrodniczej

Dworek w Dańkowie

Kapliczka z figurką św. Nepomucena w Dańkowie

Podjazd pod górkę w stronę Błędowa

Polna roślinność wzdłuż drogi

Kościół pw. Św. Prokopa w Błędowie

Wybudowany w latach 1935-1938 w stylu zakopiańskim

Obelisk na Nowym Rynku w Błędowie

Kościół pw. Św. Józefa Robotnika w Błędowie (1882 r. w stylu neobarokowym)

Ruiny oficyn w parku podworskim w Błędowie

Kościół pw. Św. Trójcy w Lipiu (XVI/XVII w.)

Kościółek w Rożcach

Za chwile wjadę do Rezerwatu Modrzewina

W Rezerwacie Modrzewina

Pomnik przyrody

jadę dalej przez rezerwat przyrody

Miejsce odpoczynku w rezerwacie

Dwór w Małej Wsi

Kościół pw. Świętej trójcy w Belsku Dużym

Kościół pw. Św. Wojciecha w Lewiczynie z 1606-1608 r.

Pomnik Świętego Jana Pawła II w Lewiczynie

Drewniana dzwonnica z XVII-XVIII wieku przy kościele w Lewiczynie

Przed miejscowością Kusy

Powrót wśród licznych sadów w stronę Promnej

Licznik pokładowy i rekordowy dystans w tym sezonie :)